entrojaettland.blogg.se

En tröja.Ett land. Här skriver jag om mina fotbollsresor runt om i Europa. Jag väljer ett lag i varje land i Europa. Laget ska spela i högsta ligan i landets fotbollsliga.Jag köper hemmalagets matchtröja och spar på dessa. Hittills har jag besökt 37 länder.

Montenegro 18-20 Oktober 2019

Publicerad 2019-10-19 19:40:00 i Allmänt,

Fredagen den 18:e Oktober:
Jobbade som vanligt denna dag fram till 15.00 innan jag cyklade hem. Där packade jag min väska, tog en middag samt en skön dusch. Vidare via bussen och tunnelbanan till centralen. Pendeltåget tog mig till Märsta där jag avslutade med buss 583, min vanliga rutin. Flyget avgick med Air Serbia 20.25 mot Belgrad där jag hittade en plats på golvet att sova lite till och från över natten. Det är inte optimalt men det gick. 
 
 
 
Lördagen den 19:e Oktober:
Vaknade skapligt utvilad ändå men lite sliten rygg ungefär 05.45, väldigt nära gaten. Jag åt min påse chips vi fick från resan igår till Belgrad samt en proteinbar jag köpte på Arlanda. Borstade tänderna och avvaktade på flyget som avgick 07.10 för vidarefärd mot Podgorica i Montenegro. Vi landade 07.55 och vädret var riktigt varmt. Jag bytte om till shorts och började gå mot stan (11km). Jag tycker man får ut mer att gå in än att ta en taxi. Inne i stan drygt två timmar senare hittade jag en stormarknad där jag köpte glass, vatten och några äpplen. Jag promenade vidare mot arenan genom stan. Arenan och laget jag såg låg i en förortsdel av Podgorica. Inne på arenan mötte jag Sania från Montenegros fotbollsförbund som hade styrt upp med hemmalagets team manager så jag fick en tröja gratis! Det blev jag glad över. Matchen spelades i en hetta, över 23 grader. Hemmalaget FK KOM mötte Budućnost och resultat blev 2-3.
Efter matchen tog jag mig en långpromenad till hotellet för att äntligen checka in och vila lite på rummet. Senare på kvällen tog jag en liten runda hotellet och handlade lite vatten innan jag avslutade med en buffémiddag på hotellet. Den sista delen av kvällen spenderades med att se serier på mobilen. 
 
 
Söndagen den 20:Oktober:
Vakande efter tio timmars sömn och tog en frukost. Därefter tog jag det lugnt på hotellet någon timme innan jag checkade ut och lämnade in min väska i förvaring. En promenad ner på stan för att kolla runt stod på dagens schema. Därefter hängde jag på hotellet för att se en massa fotboll och äta en buffé innan jag tog taxi till flygplatsen.
 
 
Hotell: 500
Flyg 2000
Fickpengar: 400
Totalt: 2900

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela