entrojaettland.blogg.se

En tröja.Ett land. Här skriver jag om mina fotbollsresor runt om i Europa. Jag väljer ett lag i varje land i Europa. Laget ska spela i högsta ligan i landets fotbollsliga.Jag köper hemmalagets matchtröja och spar på dessa. Hittills har jag besökt 37 länder.

Ukraina och Kiev 24 augusti 2019

Publicerad 2019-08-24 16:58:00 i Allmänt,

Lördagen den 24:e Augusti.
Vaknade 01.25 (svintidigt) och gick mot bussen som avgick 01.48 till Ropsten. Jag förberedde tre ägg att äta lite senare. Därefter tunnelbanan och sen nattbussen 593 mot Arlanda.Första gången jag åkte den bussen. På centralen tog jag en glass på zeven eleven. Kikade på "Lotta på Lisberg under bussresan. Framme på Arlanda gick jag till securitykontrollen innan jag var framme vid gaten. Planet avgick 04.50 med Ukraine Airlines mot Kiev. Vi landade 06.55 i ett soligt Kiev. Framme i Kiev tog jag bussen till "Pvidenny" tågcentral som låg rätt centralt och bussresan tog ungefär 40 min och kostade 100 UAH. Där blev det en dubbelcheese innan jag gick mot Kiev Zoo. Vädret var sol och 25 grader. Efter Zoo-besöket så gick jag till en stor galleria där jag tog tre små rätter från en buffé typ. Därefter började jag vandra mot arenan i den stekheta solen. Köpte matchbiljetten utanför arenan i en liten kiosk och satte mig på ett café. Jag hade cirka 5 timmar till att matchen började 19.30 lokaltid, en timme före oss i Sverige. Jag lyssnade på podd och solade. Köpte matchtröjan på arenan innan. Matchen spelades mellan Dynamo Kiev och Olympisk Donekst och slutade 1-1.. Efter matchen tog jag en taxi till flygplatsen där jag hade bokat en sovplats i ett litet rum eller kapsel kan man säga bland många andra.