entrojaettland.blogg.se

En tröja.Ett land. Här skriver jag om mina fotbollsresor runt om i Europa. Jag väljer ett lag i varje land i Europa. Laget ska spela i högsta ligan i landets fotbollsliga.Jag köper hemmalagets matchtröja och spar på dessa. Hittills har jag besökt 37 länder.

Polen 8-10 Februari 2019

Publicerad 2019-02-08 22:53:00 i Allmänt,

Fredagen den 8:e Februari:
Denna dag jobbade jag som vanligt, eller jag jobbade fram till 14.30 istället för 15.00. En snabb dusch och ett tunnelbanetåg senare var jag på centralen. 14.50 bussen mot Skavsta flygplats. Framme på flygplatsen åt jag den grekiska salladen jag hade med mig från jobbet. Jag gick igenom säkerhetskontrollen och väntade in planet som skulle gå 17.55 med Wiss Air. Jag tror till och med att planet gick lite tidigare. Vi landade 18.45 i Gdansk där jag gick och tog ut pengar. Jag fick vänta på buss 210 en stund men som gick i princip hela vägen till hotellet. Resan tog 35 minuter innan jag avslutade med en 5 min lång promenad. Framme checkade jag in och började att se Leksand-Almtuna som Leksand vann lätt med 5-1. Efter hockeyn blev jag väldigt hungrig så jag hittade en liten butik i närheten där jag köpte mjölk, musli, bröd, vatten, ost och typ smör. Gött för magen. Nu är klockan 22.36 och jag hade tänkt gå ut och festa men jag skippar nog det efter att ha gått upp 04.45 för att jobba.

Lördagen den 9:e Februari:
Klockan var ställd på 09.00 men här i Polen jobbar dem tidigt på helgerna så 06.45 hörde jag någon med någon form av såg utanför hotellet. Lyckades somna in rätt bra ändå. Vaknade och gjorde 30 armhävningar innan jag tog en frukost. Efter frukosten gled jag runt på stan några timmar och såg många olika statyer och affärer. Vid 13.30 var jag tillbaka på hotellet där jag tog en vegetarisk hamburgare innan jag såg Fulham-United på mobilen. Efter det tog jag ett snabbt dopp i jazzuzin på hotellet innan mitt kära Liverpool spelade mot Bournemouth hemma som dem vann enkelt med 3-0. Efter matchen tog jag en kort promenad innan jag först åkte med spårvagn 9 och sen 10 innan jag var framme vid arenan. Lechia Gdańsk-Pogon Szezcecin var matchen jag såg där hemmalaget vann med 2-1. Härliga klackar som sjöng hela matchen men onödigt med massa pyroteknik, det small rätt bra i andra halvlek. Direkt efter matchen tog jag en taxi tillbaka till hotellet där jag nu ska ta lite att äta innan läggdags. Imorgon går flyget 10.50.