entrojaettland.blogg.se

En tröja.Ett land. Här skriver jag om mina fotbollsresor runt om i Europa. Jag väljer ett lag i varje land i Europa. Laget ska spela i högsta ligan i landets fotbollsliga.Jag köper hemmalagets matchtröja och spar på dessa. Hittills har jag besökt 37 länder.

Prag 14-16 april 2017

Publicerad 2017-04-14 22:09:00 i Allmänt,

Fredagen den 14:e April :
Denna långfredag var man ju ledig ifrån jobbet. Vaknade runt 07.30 och gav mig ut på en tuff sex km snabbdistans direkt innan grötfrukosten. Satt sen hemma i lugn och ro och såg på Parneviks. Inser efter ett tag att jag tagit fel på tiden. Fick ta en tidigare buss hemifrån och sen betala flygbussen. Gick direkt till gaten och fick vänta en stund. Landade något före tiden i Prag. Tog buss 119 till första tunnelbanestoppet. Därifrån sex stationer ungefär där hotellet låg. Checkade in och rekade rummet. Gav mig därefter ut på stan efter lite käk och en kort promenad runt citykärnan. Fastande senare på "Café Cafe" där jag mötte ett par från Tyskland. De firar fyraårs-bröllopsdag imorgon lördag. Jag vill också fira sådana dagar! Nu är jag på hotellet och ser lite tv innan jag ska ut på en klubb. Imorgon eftermiddag är fotbollsmatchen.

Lördagen den 15:e April.
Vaknade runt klockan 09.00. Tyvärr hade jag svårt att somna under natten då det var någon form av nattklubb under hotellet. Något seg gick jag ner och åt en stabil frukosten. Tillbaka och tog en varm och lång dusch. Fixade mig och gick sen runt på stan någon timme och kollade runt.  Hittade en stor galleria med fem våningar med affärer och restauranger.  Strosade vidare genom gamla stan och små marknader innan jag tog 13.25 tåget mot Boleslav. Framme i Boleslav tog jag en 40 minuters promenad till en galleria där jag satt en stund och fikade innan jag begav mig mot matchen. Matchen spelades mellan FK Mlada Boleslav-Bohemians 1905 som slutade 1-1 efter att bortalaget missat en straff i 89:e minuten. Gick därefter till kebab house innan tåget mot Prag avgick via Nymburk. Under senare av kvällen kanske jag går ut, vi får se.

Söndagen den 16:e April.
Käkade frukost,checkade ut och tog tunnelbanan mot flygplatsen och sen bussen. Glömde köpa biljett så fick böter 350 kronor. Haha. Flyget går 14.25.