entrojaettland.blogg.se

En tröja.Ett land. Här skriver jag om mina fotbollsresor runt om i Europa. Jag väljer ett lag i varje land i Europa. Laget ska spela i högsta ligan i landets fotbollsliga.Jag köper hemmalagets matchtröja och spar på dessa. Hittills har jag besökt 37 länder.

Barcelona/Andorra 5-8 Februari 2016.

Publicerad 2016-02-06 17:14:00 i Allmänt,

Fredagen den 7:e Februari :
Fredagen var jag ledig. Körde ett 3km löptest på Friskis. 11.41 är en ganska dålig tid. Faktiskt, det kommer bättre framöver. Jag hade tunga ben efter gårdagens innebandyträning.
Drog hem och käkade lunch och börja tvätta. Handbagaget packade jag under tiden. Jag skriver alltid en lista på vad jag behöver så jag inget glömmer.
16.54 tog jag bussen till centralen.  Pendeltåget vidare not Märsta. Denna gång var det kaos med folk.  Bussen i Märsta till terminal 5. Checka in och begav mig till gaten och fick vänta en stund.  Tre och en halv timme landade jag i Barcelona. Eftersom jag varit i Barcelona förut visste jag hur jag tog mig till hotellet. Betalade tågbiljetter och begav  mig mot Sants station. Därifrån fick jag ta taxi vidare till hotellet då tunnelbanan tydligen var stängd.

Lördagen den 6:e Februari
Checkade in och mötte samma otrevliga och lata kille i reception som förra gången. Tur att jag ändå är nöjd med hotellet. Gick upp till rummet och packade upp och snyggare till mig lite. Lite parfym också. Tog tunnelbanan vidare mot club Arena Madre. Sjukt jävla mycket dans blev det för min del. Träffade på två brasilianska killar som jag hängde med hela kvällen.  Vi dansade verkligen. Haha, kom hem 06.00 typ, helt slut! Sov ungefär till 13.00 och fortfarande var jag inte utvilad. Sju timmars sömn är ej mycket för mig. Tänkte att jag skulle se en fotbollsmatch så gick en lång promenad till två olika sportbarer som båda var nerlagda. Jag gav upp och tog en baugette på Subway till lunch och begav mig tillbaka till hotellet.  Där följde jag alla olika sportresultatet på mobilen istället. Ikväll ska det sovas tidigt då jag går upp 05.00 imorgon för att åka till Andorra och se fotboll. Det var den största anledningen att jag åkte hit.

Söndagen den 8:e Februari

Klockan ringde 04.55. Hade köpt lite frukost på en liten butik nära hotellet. Jag vägrar att betala 140 kronor för hotellfrukost. Gav mig vidare till Collblanc tunnelbana och vidare mot tågstationen här i stan, Sants. Jag var tyvärr ute i lite väl god tid så det var bara att vänta in bussen. Det duggade lite på morgonen och det var skönt att hoppa på 06.15 bussen mot Andorra. Tre timmar senare var jag framme. Vid inpasseringen till Andorra hoppade två poliser med en knarkhund på bussen. Jättesöt hund! Efter det fick vi dra vidare.
Framme i Andorra hade jag två och en halv timme innan matchen började. Jag tog en extrem långsam promenad genom stad och njöt. Jag gick där och insåg att jag mår som bäst när jag får resa och se nya platser. Jag kommer alltid att resa i framtiden. Man hittar sig själv också. Hittade ett litet café där jag fick tag på en tonfiskbaguette och en donaut, choklad. Gav mig vidare mot arenan och var lugn. Jag hade ju ringt en representant för klubben innan som skulle se till att matchtröjan fanns där. Tyvärr är verkligheten inte alltid som man tänk sig. Då jag inte kan spanska och dem inte kunde engelska blev det lite klurigt att förklara hur viktigt tröjan var för mig. Efter att ha använt min charm lyckas vi hitta en som kan engelska och översätter. En person åker iväg till shoppen och kommer tillbaka med en tröja. Jag betalade glatt 40 Euro. Tröja nummer 21 i hamn! 90 minuter senare i ett blåsigt 8 grader väder stod hemmalaget med en klar 4-0 vinst.
Tackade för mig genom att ta en promenad genom staden tillbaka till bussplatsen. 15.15 gick bussen tillbaka mot Barcelona. Började följa ÖSK:s träningsmatch/cupmatch i Portugal. 1-1 mot Zenit efter 90 minuter imponerar rejält. Tyvärr blev det torsk på straffar. Tog en kort powernap och vaknade lagom till för att hinna lyssna på lite musik innan vi var framme i Barcelona.
Hittade en kycklingbaugette och en glass att ta till middag, haha. Slarvigt blir det med maten på semester. Tycker dock att jag kan få slarva ibland.
Ligger på rummet nu och skriver.  Tänkte köra lite tabata-styrketräning nu och sen ska jag njuta av ett varmt bad! Senare ikväll blir det att läsa lite här på rummet och ta en tidigt kväll.  Åka buss i sex timmar är slitsamt.

Måndagen den 8:e Februari.
Sov ganska länge denna dag. Körde lite styrka innan frukosten jag hade på rummet.  Tog en dusch och fräschade till mig och begav mig ner en snabb sväng till stranden och stationen Barceloneta. Satt och njöt av solen och 13 grader i dryga 30 minuter innan jag begav mig mot flygplatsen. Tog återigen en kycklingbaguette, riktigt goda! Precis landat på Arlanda och klockan är 19.04. Sköna fyra dagar. Nu börjar allvaret igen med att söka ett heltidsjobb.

Budget :
Flyg :1100
Hotell: 2200
Fickpengar: 2000 (en del kvar)