entrojaettland.blogg.se

En tröja.Ett land. Här skriver jag om mina fotbollsresor runt om i Europa. Jag väljer ett lag i varje land i Europa. Laget ska spela i högsta ligan i landets fotbollsliga.Jag köper hemmalagets matchtröja och spar på dessa. Hittills har jag besökt 37 länder.

Moskva 16-18 September

Publicerad 2016-09-16 21:59:00 i Allmänt,

Fredagen den 16:e September.
Vaknade 05.15. Jag var rejält trött från dagen innan men hade bestämt mig för att springa lite intervaller och köra ett axelpass inne i stan. Passet gick bra och jag åkte hem och tog en rekordtidig lunch runt 09.30. Vädret var ganska kyligt men ändå tolv grader ungefär så jag gick iväg till bussen med shorts. Denna resa tog jag mitt handbagage med mig. Via centralen och Märsta var jag framme vid Arlanda 11.30 och checkade in och begav mig mot gaten. Planet var något försenat men inte så farligt. Väl framme i Moskva vid säkerhetskontrollen inser jag att glömde boken jag läst ett par veckor på flyget, fan. Jag har alltid varit glömsk. Tog buss 851 till city som tog 55 minuter. En rätt sliten buss men jag fick se mycket av förorten iallafall. Ner i tunnelbanan och försöka hitta rätt. Det var inte det lättaste då engelska språket inte är jättevanligt här på skyltar.
Framme vid hotellet gjorde jag som vanligt. Jag tar alltid foto på hotellrummet i olika vinklar. Hittade en bar/restaurang bredvid hotellet där jag fick i mig en hamburgare. Kollade senare på allsvensk fotboll. ÖSK slarvade tyvärr bort tre poäng hemma mot Sundsvall. 3-3 efter 3-1 ledning och full kontroll. Fan. Nästa match är Chelsea-Liverpool. Just nu är det 0-2 i paus då jag passar på att uppdatera lite här. Imorgon är fotbollsmatchen jag ska se så jag har hela dagen på att upptäcka Moskva. Det blir kul!

Lördagen den 17 September:
Vilken jävla natt säger jag bara. Skulle försöka sova igår. Någon klubb/bar valde tydligen att ha fetaste festen bredvid mitt rum typ. Jag försökte sova och bet ifrån. Till slut gick det inte så jag gick till receptionen och bad om hjälp. De skulle ringa polisen.  Tillbaka till rummet. Minutrar går och ingenting händer. Jag blir tokig och skäller ut personalen på hotellet. Får ett nytt rum och försöker sova, samma skit där. Gissa om jag sova bra inatt. Ett fullt vettigt hotell eller en fullt vettig person ger någon som hellst kompensation och inte ett svar "en bar brukar ha fest på fredagar". Jag rekommenderar INGEN att bo på Godunov hotell i Ryssland. Nåväl, frukosten var bra och Liverpool vann rättvist mot Chelsea igår. Begav mig till röda torget och spelade in en video där jag har en prideflagga. Happy pride! Tog några timmar på stan och vandrade runt. Jag hittade tre stora köpcentrum. Vissa lite dyrare än andra. Fick i mig en rysk lunch.  Köpt fyra smårätter, en var god. Tur att det är billigt. Eftersom jag varit så trött efter natten har jag varit rätt mycket på hotellet och vilat bara. Ikväll 19.00 är fotbollsmatchen.
Matchen spelades mellan Lokomotiv Moskva-Ura.