entrojaettland.blogg.se

En tröja.Ett land. Här skriver jag om mina fotbollsresor runt om i Europa. Jag väljer ett lag i varje land i Europa. Laget ska spela i högsta ligan i landets fotbollsliga.Jag köper hemmalagets matchtröja och spar på dessa. Hittills har jag besökt 37 länder.

Tallin 14-15 juli 2017

Publicerad 2017-07-14 21:30:00 i Allmänt,

Fredagen den 14: juli.
Vaknade 04.25 för att ta en tio km lugn morgonjogg hemma på Lidingö. Tog min grötfrukost, borstade tänderna och packade det sista i min väska.  Denna gång packade jag väldigt lätt, en liten ryggsäck. Bussen vidare mot centralen och sen pendeltåget från nya Stockholm Citystationen mot Märsta. Vid Märsta tog jag buss 589 som var rejäl full denna vackra fredagsmorgon. Solen låg sådär härligt och värmde mina nyrakade ben, haha.
Framme på Arlanda gick jag direkt till gaten och läste lie av boken "Häxan " av Camilla Läckberg. En grym serie! Den är för övrigt helt utläst nu. Woho. Flyget var i tid. Mellanlandningen var på Riga innan flyget åkte vidare mot Tallin. Tallin bjöd på 15 grader och solsken när jag gav mig ut och väntade på bussen mot city. Jag vet ALLTID när jag kommer fram hur jag ska ta mig hotellet. Jag älskar att vara förberedd helt enkelt. Fick checka in lite tidigare. Tog en lite runda ner här runt hotellet som ligger i gamla stan, hittade naturgodis. Ganska nöjd blev jag :) Efter rundan i gamla stan där jag mötte extremt mycket svenskar så körde jag ett benpass på hotellets gym. Det var bra faktiskt. Efter gymmet passade jag på att unna mig lite spa på hotellet. Lite bubbelbad, någon varm bastu och en lång dusch. Efter att jag bytt om och fräschat till mig hittade jag en restaurang i närheten som hade en magiskt god och stor hamburgare. Skyndade mig vidare med spårvagnen ner mot arenan och matchen jag skulle se. 19.30 spelade FC Flora mot FC Levadia och matchen slutade tre-tre efter att bortalaget ledat med ett-tre efter första 45min. Jag hade innan matchen fått info om att shopen var öppen, det var den inte. Fick lite panik men hittade en lite shop inne på arenan där jag kunde köpa tröjan. Det löser sig alltid! Efter matchen tog jag bussen tillbaka och en kort promenad till hotellet. Sitter och diggar lite dansbandsmusik nu och grubblar om stort och litet. Jag börjar inse att jag har nog ett behov snart att få med mig någon på mina resor. Jag vill dela det med någon även om jag kommer att fortsätta att åka själv. Klockan är nu 22.30 här i Tallinn och jag ska nog ner till en bar snart och ta ett glas och känna lite på atmosfären. Imorgon ska jag försöka promenera runt lite mer än vad jag gjorde idag. Fick tyvärr lite huvudvärk på eftermiddagen.

Söndagen den 15:e.
Vaknade runt 10.00 och gick ner för att äta frukost. Den var tydligen nerpackad typ när jag kom ner så det var inte mycket till frukost. En tallrik yoghurt och två smörgåsar.
Tog en runda i gamla stan en stund innan jag gick till hotellet och duschade samt checkade ut. Efter det tog jag en långpromenad till flygplatsen som tog ungevär en och en halv timme. På flygplatsen åt jag fläskschnitzel med stekt potatis och lite morötter. Nu är det någon timme kvar tills flyget går mot Riga och sen Stockholm. Landat 17.45 på Arlanda.