entrojaettland.blogg.se

En tröja.Ett land. Här skriver jag om mina fotbollsresor runt om i Europa. Jag väljer ett lag i varje land i Europa. Laget ska spela i högsta ligan i landets fotbollsliga.Jag köper hemmalagets matchtröja och spar på dessa. Hittills har jag besökt 37 länder.

Milano 1-3 mars 2019

Publicerad 2019-03-02 22:16:00 i Allmänt,

Fredagen den 1 mars:
Jobbade mellan 6 och 14.00. Ett tvågradigt Stockholm lämnade jag via flygbussarna till Skavsta flygplats. Ryanair åkte jag med denna gång och vi var vid starten 35 minuter sena men körde ikapp några minuter. Landade på Bergamo flygplats vid 20.20. Vädret var behagligt. Tog Autostrado bussen in till centrala Milano för sju euro. Redan tog typ en timme. En promenad senare var jag vid hotellet där jag checka in och gjorde mig hemmastadd. Tog en promenad runt hotellet och gick till nattklubben "Club Baum".Jag var där en stund och dansade innan jag var tillbaka vid hotellet 02.30.
 
Lördagen den 2 mars:
Vaknade ganska sliten vid 11.00. Tog en långpromenad runt stan och kollade lite. Kikade på Örebro hockey snabbt på hotellrummet innan jag tog tunnelbanan mot matchen. Matchen spelades mellan Milan och Sassuolo där Milan vann rättvist till slut med 1-0. 
 
 
 
Hotell: 1100
Flyg: 1800
Fickpengar: 2600
Totalt: 5500
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela