entrojaettland.blogg.se

En tröja.Ett land. Här skriver jag om mina fotbollsresor runt om i Europa. Jag väljer ett lag i varje land i Europa. Laget ska spela i högsta ligan i landets fotbollsliga.Jag köper hemmalagets matchtröja och spar på dessa. Hittills har jag besökt 37 länder.

Belgrad 19-22 juli 2019

Publicerad 2019-07-20 23:29:00 i Allmänt,

Fredagen den 19 juli:
Vaknade 06.30 och tog en grötfrukost. 07.16 tog jag min lilla väska till bussen och vidare mot centralen där jag mötte upp Ulf. 40 min senare med hjälp av flixbus var vi framme på Terminal 5. Vi gick till säkerhetskontrollen och satte oss vid gaten och väntade. I kön när vi skulle gå omgjord började jag prata med en trevlig kille, Jakob från Gävle men boendes i Bålsta. Flyget avgick 10.30 med Lotus Air Polish mot Warsawa. På plats hade vi två timmar innan nästa flyg mot Belgrad. Vi tog donken med Jakob som jag pratade med på Arlanda. 15.15 avgick nästa flyg, 40 minuter för sent. I Belgrad var vi tvungna att cirkulera runt med planet pga det var andra flyg före i kön för att landa. 55min sena blev vi till slut. Efter en lång passkontoll så tog vi buss 72 till city innan vi promenerade sista 10 min till vårat hotell och checkade in. Vi gick sedan till Red Star shop och handlade tröjan. Därefter intog vi varsin pizza på "Piazza dei Fiori ". Efter pizzan gick vi ner på stan där vi nöjt av lite drinkar innan vi gick till hotellet.

Lördagen den 20:juli. 
Vaknade 09.00 och gick till frukosten. Efter det tog vi en promenad till buss 23 för att åka till stranden. Där njöt vi av en grusstrand ( Ada Ciganlija) och en väldig varm insjö. Jag lyckades prata med en OSdeltagare i Rio 2016 från Tyskland Han tävlade i Wrestling. (Jag hittade honom inte på nätet sen så vet ej om han hittade på) Jag tog en cola och Ulf njut av en öl i solen. Efter stranden gick vi till ett stort köpcentrum i närheten och tog en lunch. Sen drog vi med bussen tillbaka mot stan och satte oss vid ett café. ÖSK-FALKENBERG såg vi sista 60 min på hotellrummet lite senare. Nyduschade så gick vi till "OUR PUB" och åt "Cevapi" typ som järpar. Typiskt balkan-mat. En taxi senare var vi på matchen mellan Crvena Zvezda (Röda Stjärnan-Javor Icannivja. 1-0 28min. 2-0 45min. Efter matchen tog vi en taxi till hotellet och tog lite drinkar i en närliggande restaurang innan vi gick till en nattklubb. 
 
Söndagen den 21 juli:
Vakande vid 9.30 och tog vår frukost. Efter det duschade vi och gjorde oss redo för en lång promenad till Belgrad Zoo. Där var vi en stund innan vi promenerade vidare förbi slottet och tillbaka mot stan för en pizza. Efter det gick vi vidare mot en restaurang för lite vätskepåfyllning i den 31 gradiga solen. Efter det tog vi en powernap på hotellet innan vi gick ner på stan igen och tog en runda och landade på en restaurang. Taxi tillbaka till hotellet och vilade upp oss nöjda över dagen. 
 
 
 
 
 
 
Flyg: 1900
Hotell: 1200
Fickpengar 1500
Totalt: 4600

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela