entrojaettland.blogg.se

En tröja.Ett land. Här skriver jag om mina fotbollsresor runt om i Europa. Jag väljer ett lag i varje land i Europa. Laget ska spela i högsta ligan i landets fotbollsliga.Jag köper hemmalagets matchtröja och spar på dessa. Hittills har jag besökt 37 länder.

Tel Aviv 14-16 september

Publicerad 2018-09-15 21:27:00 i Allmänt,

Fredagen den 14:e September
34 år gammal blev jag denna dag. Jobbade 6-15.30. Lite övertid var lagom kul. Tog min vanliga runda via Märsta och bussen till Arlanda. 18.15 var tiden planet skulle gå med Turkish Airlines till Tel Aviv via Istanbul. Resan började med en liten försening. Jag tog med mig min iPad så jag hade tid att försöka lära mig kroppens muskler och funktioner. Det är hopplöst svårt men det får ta sin tid. Framme 02.15 i ett varmt Tel Aviv tog jag en taxi med två svenskar jag började prata med på mellanlandningen. Delad kostnad är alltid bra. Framme och trött vid hotellet hade de tagit bort min bokning för att jag inte dök upp på fredagen. Efter ett långa samtal fick jag ett nytt rum. Somnade runt 04.00. 
 
Lördagen den 15:e.
Då förkylningen från veckan inte släppt så var jag väldigt trött när jag vaknade 11.30. Tog ändå en promenad längs stranden där jag gick till "Hilton Beach" där jag åt en hamburgare till frukost innan jag vandrade tillbaka till en bar. Mikes place. Där kikade jag mitt kära Liverpool vinna borta mot Tottenham med 2-1. Ganska omgående efter matchen tog jag en taxi till matchen jag skulle se live. Maccabi Tel Aviv-Hapoel Raanana pp Natanya stadion. Matchen slutade 4-1 och hemmalaget vann väldigt enkelt. Efter matchen tog jag en långpromenad till en tågstation som tog mig tillbaka till city där jag tog ytterligare en promenad till hotellet. 
Jag ska snart hoppa in i duschen. Jag vet inte om jag går ut. Imorgon flyger jag vid 13.40 och innan dess ska jag nog ner till stranden och ta mig ett dopp. 
 
 
 
 
Hotell: 1700
Fickpengar: 2500
Flyg: 3800
Totalt: 8000
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela