entrojaettland.blogg.se

En tröja.Ett land. Här skriver jag om mina fotbollsresor runt om i Europa. Jag väljer ett lag i varje land i Europa. Laget ska spela i högsta ligan i landets fotbollsliga.Jag köper hemmalagets matchtröja och spar på dessa. Hittills har jag besökt 37 länder.

Riga 25-27 maj 2018

Publicerad 2018-05-26 23:35:00 i Allmänt,

Fredagen den 25:e maj:
Jobbade som vanligt denna dag,6-15. Körde 11km jogg direkt efter jobbet i den stekheta värmen. Åkte hem och tog en middag innan jag packade ryggsäcken och tog bussen 18.01 mot centralen och vidare mot Märsta. Där tog jag som vanligt buss 583 till terminal 5. 21.10 gick planet, något försenat. 
Framme i Riga tog jag ut 80 Euro innan jag gick mot buss 22 som tog mig till hotellet. Kollade runt på rummet och åkte snabbt till en gayklubb som var helt värdelös. Tog en långpromenad 01.30 på natten tillbaka till hotellet. Stannade på Cirkel K och tog en proteinbar innan jag somnade 02.30. 
 
 
Lördagen den 26 maj:
Vaknade 10.00 och gick ner för att äta frukost. Efter frukosten tog jag en promenad ner till gamla stan som tog ungefär 30 minuter. Solen sken och vädret var fantastiskt skönt, drygt 24 grader. Jag gick runt där en stund innan jag tog spårvagnen tillbaka till hotellet för att hämta boken samt ryggsäcken. Ytterligare en promenad senare sätt jag på tåget mot Sloka station. Tåget var överfullt och varmt. Framme vid stationen hittade jag en affär där jag köpte glass, yoghurt och ett äpple som lunch. 
Passade även på att köpa en och en halv liter vatten. Jag begav mig till arenan och matchen mellan Spartaks Jurmala-Valmeria som slutade med en enkel hemmavinst till 3-0. Efter matchen tog jag tåget tillbaka till Riga där jag tog en promenad till restaurangen "Queen" där jag åt en hamburgare som inte var speciellt god. Det var något med köttet jag inte gillade. Jag hängde kvar på restaurangen där mitt kära Liverpool förlorade med 1-3 mot Real Madrid i Champions League finalen. Grattis Real Madrid. 
Klockan är nu 00.44 lokal tid, om fem timmar ringer klockan. Jag landar 08.30 imorgon söndag på Arlanda. 
 
 Hotell: 1300
Fickpengar:1000
Flyg: 1300
Totalt: 3600
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela