entrojaettland.blogg.se

En tröja.Ett land. Här skriver jag om mina fotbollsresor runt om i Europa. Jag väljer ett lag i varje land i Europa. Laget ska spela i högsta ligan i landets fotbollsliga.Jag köper hemmalagets matchtröja och spar på dessa. Hittills har jag besökt 37 länder.

Reykjavik 6-8 juli 2018.

Publicerad 2018-07-07 01:55:00 i Allmänt,

Fredagen den 6:e Juli. 
Jag jobbade från 06.00-12.30 innan jag vinkade och kramade hejdå till rätt många som skulle på semester. Jag ska jobba en vecka till. 
Tog mig till centralen innan jag åkte min vanliga väg via pendeltåget till Märsta och buss 583 mot Arlanda. Framme på Arlanda blev jag ganska tidig så jag började läsa lite ur boken " En storm från paradiset". På planet som avgick 15.40 med Norweigen hamnade jag bredvid en fiskeguide från Falun som skulle till Reykjavik en månad för att guida turister. Framme i tid på Keflavik flygplats så tog jag "Airport Direct "bussen och betalade min bussbiljett fram och tillbaka. 420kr, svindyrt. Inne i stan hoppade jag av vid sista stoppet innan jag tog en 15 minuter lång promenad till hotellet. Eller, hotell vette tusan. Inget eget badrum. Lyhörda fönster. 
Nåväl, tog en promenad ner mot city och kollade runt. Kikade på Hallgrimskyrkan innan jag fastande på en pub eller liknande där jag tog en stor hamburgare. Gick vidare till en bar där jag satt en stund innan jag promenerade tillbaka till hotellet. Klockan är nu 23.42 och imorgon ska jag ta en rejäl sovmorgon. Det behöver jag. 
Lördagen den 7:e juli. 
Vakande utvilad efter nio timmars sömn vid 09.30. Körde min morgonrutin med 20 armhävningar och borstade tänderna. Tog en kort promenad till busshållplatsen. Där tog jag buss ett innan jag bytte till buss fyra. En kort promenad igen och jag var framme på arenan. Det visade sig vara ett stort sportkomplex med en inomhus friidrottsbana också. Köpte min tröja, som var svindyr. 800kr! Matchen spelades mellan Höfjnafjödor-Grindavik. Matchen inleddes med regn och blås i åtta grader. Hemmalaget vann väl rättvist till slut med 2-1 efter två röda kort, ett för varsitt lag. Efter matchen tog jag buss 1 tillbaka till stan där jag tog en kycklingsmörgås och en juice på "Joe and Juice" innan jag gick en promenad längs hamnen. Mötte en kille från USA och vi tog en promenad genom stan. Stannade till på en billig mataffär och köpte lite smörgåsar till en lätt middag. Ligger nu på hotellet och ska se lite allsvensk fotboll på telefonen.Vi får se om jag tar en promenad till sen.  Imorgon flyger jag 08.50 lokal tid och är framme i 13.50 i Sverige. 
Island är ett extremt dyrt land att vara i och vädret är inte jätteroligt även om solen tittade fram lite nu. 
 
 
 
 
 
Hotell: 2800
Flyg: 3000
Fickpengar: 2000
Totalt: 7800

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela