entrojaettland.blogg.se

En tröja.Ett land. Här skriver jag om mina fotbollsresor runt om i Europa. Jag väljer ett lag i varje land i Europa. Laget ska spela i högsta ligan i landets fotbollsliga.Jag köper hemmalagets matchtröja och spar på dessa. Hittills har jag besökt 37 länder.

Aten 9-11 Februari 2018

Publicerad 2018-02-10 14:24:00 i Allmänt,

Fredagen den 9:e Februari.
Jobbade 6-15 denna dag. Duschade på jobbet och tog min resväska med tunnelbanan till centralen. Därefter blev det pendeltåget till Märsta och buss 583 som vanligt mot Arlanda. Flyget var i tid och gick 17.25 mot Istanbul där jag var framme 22.51. Under flygturen hann jag ta en powernap, se på "Snowman " samt äta en pastasallad med chokladmousse. Två timmar senare ungefär gick flyget mot Aten där jag landade 01.33. Tog ut 120 Euro och betalade 6 Euro för att ta buss X95 till centrum. Framme i centrum tog jag en taxi för 8 Euro till hotellet och checkade in ganska snabbt. Jag var väldigt trött och somnade kring 03.00
 
Lördagen den 9:e Februari. 
Vaknade runt 11.00 och fixade iordning mig för att gå ner på stan. Jag vakande lite förkyld så tog ett varmt bad. Tog två Souvlaki till frukost/ lunch och promenerade vidare.  Jag kikade runt på små klassiska turisfällor men tappade suget ganska snabbt då det regnade ganska mycket. Jag gick ändå runt i två-tre timme innan jag slöade på hotellet. 17.15 började matchen mellan Panionios-Lamia.Efter matchen ska jag bara tillbaka till hotellet och ta det lugnt så ingen förkylning bryter ut. Imorgon flyger jag 09.55 via Istanbul och landar på Arlanda 16.50.  Matchen slutade 1-0 efter en straff i 80:e minuten. 
 
 
 
Flyg : 1200
Hotell: 900
Fickpengar : 850
Totalt: 2950
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela